Logistyka. Studium przypadku.

Case Studies

Heineken

Hiszpański oddział HEINEKENA wybiera ZEBRA do drukowania faktur i kwitów.

Porsche

Centrum dystrybucji części Porsche Parts Distribution Centre (PDC) organizuje dystrybucję części, wykorzystując rozwiązanie ...

Shoe Zone

Nie wymagająca obsługi ręcznej technologia skanowania przyczynia się do podwojenia wydajności dużej brytyjskiej sieci sklepów...

Westbahn

Mobilna rewolucja w sprzedaży biletów kolejowych w pociągach: Apple iPod Touch® i Zebra® QL 220 Plus™

case study porsche
Case Studies

Główne korzyści

  • wysokiej jakości dokumenty dla odbiorców końcowych
  • elastyczność – kierowcy mogą teraz drukować na miejscu u klienta
  • szybkie drukowanie kwitów i faktur na żądanie (co pozwala na eliminację błędów związanych z odręcznym wpisywaniem informacji)
  • automatyczne przetwarzanie informacji z trasy na koniec każdego dnia pracy
  • oszczędność papieru
  • łatwa w użycu drukarka z szybką wymianą papieru

Czołowy brytyjski detalista wprowadza przenone drukarki Zebra® w celu usprawnienia efektywności ŁaŃcucha dostaw.

Historia firmy siga 1864 roku, kiedy John Lewis otworzył sklep tekstylny przy Oxford Street w Londynie. Obecnie jest to znana sieć detaliczna posiadajca 26 domów towarowych w całej Wielkiej Brytanii. Wybór towarów oferowanych pod jednym dachem należy do największych na rynku. John Lewis słynie ze swojej struktury partnerskiej, w której każdy pracownik, czyli „partner”, jest wspówacicielem przedsibiorstwa i ma udział w zyskach. Spóka przypisuje swój sukces i znakomitą reputacją pod wzgldem obsługi klientów właśnie temu, że pracownicy s jej bezpośrednimi współwłaścicielami. Aby zgodnie z tym wizerunkiem zapewnia odpowiedni poziom obsługi klientów, firma musi mieć absolutną pewność, że będzie w stanie dostarczyć właściwe produkty do właściwego sklepu we właściwym czasie.

Problem: w sklepie nigdy nie może zabraknąć towaru

Zarządzanie poziomem zapasów i gospodarką magazynów w tak dużej sieci detalicznej nie może być łatwym zadaniem i dlatego w 2006 r. John Lewis wprowadził nowy bezprzewodowy system zarządzania prac magazynów mający zastąpić dotychczasowy system oparty na dokumentacji papierowej. Wykorzystano połączenie technologii rozpoznawania głosu, oprogramowania i sprzętu.

W poprzednim systemie towary ginęły w centrum dystrybucji, ponieważ etykiety odpadały z palet i gubiono papierowe dokumenty. William Armitage, Kierownik ds. Systemów Dystrybucji w firmie John Lewis, zauważył: „Jest to typowe dla domów towarowych, że musimy dysponować dużym wyborem towarów w różnych wielkociach i rozmiarach, ale wiele rodzajów produktów wysyła się do sklepów w niewielkich ilościach. Potrzebowaliśmy nowego systemu, aby tym zarządzać i maksymalnie usprawnić kompletację dostaw”.

Właściwy towar we właściwym sklepie i we właściwym czasie!

W centrum dystrybucji firmy John Lewis w Northamptonshire na powierzchni ponad 24.000 m2 przechowywanych jest ponad 12.000 linii produktów rozmieszczonych w 100 sektorach składowych. Nowy system umożliwia pracownikom szybkie i efektywne poruszanie się po tym obiekcie.

System wykorzystuje technologię rozpoznawania głosu do kontroli wstępu do centrum dystrybucji. System następnie wskazuje użytkownikom miejsca, gdzie mają szukać towaru. Pracownicy używają koszy magazynowych do przechowywania produktów przed wysyłką do różnych sklepów sieci w Wielkiej Brytanii. Po zapełnieniu kosza pracownik kompletacyjny drukuje na przenośnej drukarce bezprzewodowej Zebra® QL 420 PlusTM etykietę pokazując zawartość kosza i sklep firmy John Lewis, dla jakiego jest przeznaczony.

Etykiety te pozostają na koszach aż do ich rozładunku w magazynie sklepu. „Dawniej w centrum dystrybucji zainstalowane były drukarki stacjonarne służące do etykietowania koszy, ale potrzebowaliśmy systemu, który oszczędzałby czas i zwiększył wydajność pracy” – mówi dalej Armitage. „Drukowanie etykiet na żądanie w miejscu kompletowania towaru pomogło nam to osiągnąć”.