Jesteś zainteresowany rozwiązaniami dla transportu, spedycji i logistyki?

Produkty Zebra to najlepszy wybór!

Drukarki w transporcie i logistyce

Na całym świecie tysiące firm magazynowych i transportowych używa na co dzień drukarek Zebra

Jak sprzedać. Cenne argumenty

Jeśli trudno Ci wybrać drukarki z szerokiej oferty drukarek, technologii druku i chcesz wiedzieć, która drukarka jest odpowiednia dla Twoich klientów, przeczytaj przygotowany materiał.

Materiały eksploatacyjne

Dlaczego warto używać oryginalnych materiałów eksploatacyjnych Zebra?

Jesteś zainteresowany?

Zostaw nam swoje dane a skontaktujemy się z Tobą!

(*):

Materiały do Pobrania
  • Product Positioning Guide
  • Inside-Out Interactive Brochure
  • Product Portfolio Brochure
  • ZebraCare Services

Jak sprzedawać – Poradnik RRC.

Poniżej przedstawiamy przykładowe informacje, które mamy nadzieję ułatwią Państwu rozpocząć sprzedaż drukarek Zebra dla swoich klientów.

Zdarzają się sytuacje, że klient końcowy nie do końca posiada informacje na temat produktów, dlatego tak ważne jest doświadczenie partnera, który bazując na swojej wiedzy dobierze odpowiednie urządzenie.

W pierwszej kolejności należy zweryfikować z klientem jakiego typu urządzenia potrzebuje. Chodzi przede wszystkim o to aby drukarki spełniały wymagania klienta oraz warunki w jakich będą pracowały czyli co najistotniejsze w obecnych czasach stosunek wymagań do ceny.

Jeśli trudno Ci wybrać drukarki z szerokiej oferty drukarek, technologii druku i chcesz wiedzieć, która drukarka jest odpowiednia dla Twoich klientów, przeczytaj przygotowany materiał.

Poniżej przedstawiamy listę podstawowych pytań do użytkownika końcowego. Pytania obejmują zarówno drukarki stacjonarne jak i mobilne.

O jaki rodzaj drukarki chodzi?: Jaka drukarka? Stacjonarna czy mobilna. Gdzie będzie odbywało się drukowanie? Magazyn, produkcja czy w terenie

Co będziemy drukować? Etykiety, zawieszki czy paragony.

Jaka technologia wydruku: termiczna czy termo-transferowa ( z wykorzystaniem kalki barwiącej)

W metodzie termicznej stosujemy materiał termoczuły - w zdecydowanej większości przypadków jest to papier termiczny ale może też to być tworzywo sztuczne na przykład polipropylen termiczny. Materiał termiczny w procesie druku bezpośrednio styka się z głowicą, która zbudowana jest z elementów tzw. punktów grzejnych – materiał przemieszczając się pod głowicą ulega zaczernieniu w miejscach w których punkty są aktywne i w ten sposób powstaje zadany wydruk.

Technologia termiczna nie zapewnia odpowiedniej trwałości druku – zadrukowany tą metodą materiał może pod wpływem temperatury, silnego światła, tarcia mechanicznego ulec zaczernieniu natomiast z biegiem czasu sam wydruk może wyblaknąć (jak np. na paragonach fiskalnych).

Metodę termiczną z tego powodu stosuje się tylko tam gdzie nie jest wymagana wysoka trwałość nie występują wyżej wymienione warunki i czas życia takiej etykiety czy przywieszki nie jest istotnie długi

W metodzie termotransferowej materiał nie reaguje na temperaturę w związku z tym potrzebny jest 
barwnik, który pod wpływem temperatury głowicy zostaje przeniesiony na materiał. 
Nośnikiem tego barwnika jest taśma barwiąca, która umieszczona pomiędzy głowicą 
a materiałem przesuwa się równolegle z nim w trakcie procesu wydruku. 
Pod wpływem temperatury wybranych punktów grzejnych głowicy następuje transfer barwnika 
z taśmy barwiącej na materiał stąd nazwa metody – termotransferowa. 
Metoda termotransferowa umożliwia wydruk zarówno na papierze jak i na różnego rodzaju 
tworzywach sztucznych.
Technologia termotransferowa zapewnia odpowiednią trwałość druku, pozbawiona jest wad jakie 
posiada metoda termiczna - samoistnie nadruk nie traci na jakości, co więcej trwałość 
nadruku termotransferowego jest wyższa od wielu innych technologii druku.

 

inside-out-interactive-brochure-pl.pdf

Szerokość wydruku:

Jakiej wielkości materiały będą używane do druku. Należy zweryfikować rozmiar etykiet lub szerokość papieru paragonowego. Szerokość druku oznacza np., że drukarka drukuje etykiety o dowolnej szerokości nie większej od właściwego parametru. Tzn. drukarka o szerokości wydruku 104mm może zadrukować dowolne etykiety o szerokości nie większej od 104mm.

Rozdzielczość druku:

Parametr rozdzielczości druku oznacza ile punktów na cal potrafi wydrukować drukarka. Typowa rozdzielczość druku wynosi 203Dpi co oznacza, że najmniejszy piksel (fragment druku) ma rozmiar 0,127 mm. Dla rozdzielczości 300 Dpii wartość ta wynosi 0,0846 mm Rozdzielczość drukarki określa się za pomocą ilości punktów możliwych do wydrukowania na szerokości 1 cal (=2,54cm) Po przeliczeniu na polskie jednostki miary otrzymujemy następujące wartości:

  • 200 dpi = 8 punktów / mm
  • 300 dpi = 12 punktów / mm
  • 600 dpi = 24 punkty / mm

Dzienne obciążenie i warunki pracy:

Należy określić ile etykiet dziennie będzie drukowane na drukarce oraz w jakich warunkach. Np. z wydrukowaniem ok 300etykiet dziennie poradzi sobie bez problemu drukarka biurkowa, jeżeli natomiast będzie to miało miejsce na hali produkcyjnej np. z dużym zapyleniem należy zaproponować drukarkę z serii półprzemysłowej lub przemysłowej.

Porównanie modeli drukarek klasy średniej i wysokiej

Interfejsy:

w zależności od modelu drukarki są dostępne następujące interfejsy komunikacyjne do podłączeniu drukarki:

  • USB,
  • Port Równoległy,
  • Szeregowy,
  • Serial,
  • Ethernet,
  • BlueTooth,
  • WiFi
product-portfolio-brochure-pl

Dodatkowe opcje drukarek stacjonarnych:

  • Odklejak,
  • nawijak,
  • obcinak
  • etc.

W przypadku drukarek mobilnych:

  • Jakie dodatkowe akcesoria będą wymagane:
  • Ładowarki,
  • zapasowe baterie,
  • pokrowce,
  • uchwyty montażowe,
  • etc.

Gwarancja

– Pamiętaj również o przygotowaniu oferty na umowę serwisową Zebra Care. Rozszerz standardową gwarancję nawet do 5lat. Opcjonalnie istnieje możliwość wykupienia serwisu obejmującego uszkodzenia mechaniczne oraz wymianę głowicy.
20029_Zebra_ZebraCare_Services_Cheat_Sheet_B_Polish-LR.pdf

Materiały eksploatacyjne

– Rozszerz swoją ofertę również o materiały eksploatacyjne dzięki którym utrzymasz bliższe relacje z klientem i zarobisz więcej


Mamy nadzieje ze przygotowany przez Nas materiał był przydatny i pomógł Państwu w zdobyciu dodatkowej wiedzy.